Dag 5 Ierland 2018

3 april 2018 - Dingle, Ierland

3 april 2018, Sonja’s verjaardag en de papegaai duikers stonden op het schema, maar eerst een mooie ballon opblazen en een slinger met een mooie kaart neerleggen terwijl Sonja onder de douche staat. Sam en Lara hebben hun best gedaan door mooie tekeningen en veel lieve woordjes op de kaart te schrijven.We konden pas om 08:30 uur aan tafel maar gingen iets eerder omdat de boot al om 10:00 uur zou gaan. Dit hebben we geweten toen we naar binnen liepen. Een lieve serveerster zei dat ze pas over een half uur open ging en dat we wel alvast konden gaan zitten en een kopje koffie konden krijgen. Eenmaal plaats genomen kwam er een heks uit de kast die tekeer ging tegen ons dat ze pas om 08:30 uur open ging en hoe de serveerster het in haar hoofd haalde om ons binnen te laten. Wat in het begin leek op een perfecte wat regenachtige dag stond op het punt te ontploffen en niet veel later bij ons tweede koffie kreeg ik een telefoontje dat de bootreis naar Skellig eiland was afgeblazen vanwege ruw weer en hoge golven. Met heel veel verdriet en schakelproblemen hebben we de koffers gepakt en zijn we onze reis richting Dingle begonnen. De terugreis vanuit Portmagee via het noorden is niet zo nauw als de heenreis. De wegen zijn hier breder waardoor we al binnen een paar minuten weer op de ring of Kerry zaten. De reis zou 2 uur duren en net zoals de heenreis verwachten we wat sensatie achter elke bocht maar dit kwam pas aan het einde toen we Dingle voorbij reden en de Conner Pass namen. Wat interessant was was het gedeelte dat er maar een auto door de pas kon, gelukkig was het niet druk maar als het hoog seizoen is dan krijg je op sommige punten toch wel een uitdaging. Om nu te zeggen we rijden van Killarney naar Dingle..... Na de Conner Pass zijn we naar Dingle gegaan en hebben we geluncht en even rond gelopen. Vanwege het weer hadden we tijd over en zijn we de Slea Head Drive gaan rijden. Eigenlijk stond deze trip voor de volgende dag op de planning maar we lopen nu een beetje voor. Vanuit Dingle is de Slea Head Drive aangegeven maar pas na een half uur kwamen we uit bij de kust en zagen we de ruige kust van West Ierland, de kust die wij verwachten bij de Ring of Beara en bij de Ring of Kerry. De omgeving van de twee ringen geven wel een goede indruk hoe Ierland eruit ziet en die nemen we toch maar weer even mee. Om terug te komen wat we gezien hebben om vanuit Killarney naar Dingle te rijden denk ik wel dat het de moeite waard is, maar vraag ik me af of we dit ook niet zien bij de Cliffs of Moher.... Na de kinderen gesproken te hebben zijn we naar de pub gegaan voor een Guinness en een Cola, Neeee een Guinness en een Guinness. Het duurt even maar Sonja wordt met de minuut langer een Ierse.

1. Anja:
    3 april 2018
    Allereerst Sonja, gefeliciteerd met je verjaardag. Wat hadden jullie vandaag toch een pech. En dat nog wel op je verjaardag Sonja. Eerst dat takke mens en dan die boottocht die niet doorging. Ik kan begrijpen dat jullie eerst weer jullie draai moesten vinden. Maar jullie hebben de ruige kust gezien. Dat is toch ook fantastisch. En nou nog even genieten van een Guinness. Er zijn schitterende foto's gemaakt. Echt om te genieten.