Dag 7 Ierland 2018

5 april 2018 - Galway, Ierland

5 april 2018

Nog twee dagen voordat we richting huis gaan dus nog even een paar highlights mee pikken. Voordat je zulke moeilijke beslissingen kan nemen moet er eerst goed ontbeten worden dus na een stevig ontbijt en na flink overleg zijn we tot de conclusie gekomen dat we niet naar het Bunratty Castle gaan maar naar Kylemore Abby. Kylemore Abby ligt ten noord-westen van Galway waar we vanavond zullen slapen. Vanuit Bunratty is dit zo’n 2:30 uur rijden. Geen probleem voor mijn chauffeur want ze popelde al om te gaan rijden. Kylemore Abby ligt in het Connemara gebied dus we laten ons verrassen wat voor mooi gebied dit is ook al staat de heiden niet in bloei. Na een uur rijden gaan we Galway voorbij en komen we in het Connemara gebied wat achteraf dus een fantastisch mooi gebied bleek en zeker de moeite waard. Je waant je in Amerika als in de serie “House on the prairie” of in Canada met al die meren. Bij Kylemore Abby hebben we een aantal foto’s gemaakt en koffie gedronken. Om het klooster van binnen te zien hadden we niet zo zin in, gezien de foto’s die we buiten aan de muur zagen hangen. Misschien als je een paar uur de tijd had en van het interieur houdt want buiten het klooster kon je ook nog wandelingen maken van een half/uur. Op de terug weg zijn we langs de kust gereden en zagen we een kustlijn die we bij de ring of Kerry of bij de ring of Beara verwachtte, ruig dus. Rond 16:00 uur waren we in Galway om in te checken in het Victoria hotel. Galway is een grootte stad en met al die auto’s een stuk drukker en niets vergeleken met de andere dorpjes waar we geweest waren. We verwachten dan ook veel van deze stad maar “the place to be” was niet zo uitgestrekt als we dachten en de winkeltjes hadden een mode met bloemetjes gordijnen. Wel veel kroegen dus toch wel even een Guinness en een cola besteld in een mooie Ierse pub. Voor het diner zijn we naar de pizzeria gegaan en hebben ons buikje weer rond gegeten. Dit wordt een hele klus om al dat extra nuttige voedsel er weer af te trainen en te zorgen dat de sixpack weer te voorschijn komt. Voldaan van het eten zijn we naar de kamer gegaan. Al met al een top dag.

1. NB:
    6 april 2018
    Zeker de moeite waard, heel mooi
    Helaas kan je niet alles in 1 reis proppen.
    Veel plezier nog op je laatste dag XXXX
  2. Anja:
    6 april 2018
    Wat hebben jullie ontzettend veel natuurschoon gezien. En als jullie dan weer in zo'n dorpje slapen en even de pub in kunnen schieten. Helemaal fantastisch.