Dag 6 Ierland 2018

4 april 2018 - Cliffs Of Moher, Ierland

4 april 2018

Vandaag vroeg uit de veren voor een wereldreis door Ierland. We gaan vanuit Dingle door de Conner Pass naar Spanish Point en vanuit daar naar de Cliffs of Moher. Even rondhangen en dan naar Bunratty Castle voor een bliksem bezoek om vervolgens te slapen in het Bunratty Hotel. Mijn chauffeur is uitgeslapen en na een stevig ontbijt rijdt ze uit Dingle weg voor een tocht van 2.. km. Beginnend met een stukje Conner Pass wat in de zon meer tot zijn recht kwam dan de dag ervoor in de regen. De keuze was nu via Bunratty of via de Ferry naar de Cliffs van Moher, maar dat was een makkelijke keuze want ze wilde haar twee zweverige armbandjes tegen zeeziekte wel eens uit proberen. Nou die hebben hun werk gedaan, geen gevoelsprietje had in de gaten dat ze op het water zaten. Na zo’n 30 minuten waren we in Spanish Point, een leuk dorpje om doorheen te rijden en wat foto’s te nemen. Nog geen 15 min. later waren we bij de Cliffs of Moher. Bij aankomst stond er al een kleine file om langs de slagbomen van het parkeerterrein te komen. 6 euro vroegen ze per persoon. Ja 6 euro per persoon en dus niet per auto. Indien je dus geld wilt besparen stap je van te voren allemaal uit en bespaar je een hoop geld. Vanaf het parkeer- terrein loop je richting de kliffen en hou je zoveel mogelijk rechts. Dit pad loop lichtelijk schuin omhoog. Halve wegen kom je dan uit op de trappen waar je er nog zo’n 66 van moet nemen. Eenmaal boven heb je een schitterend uitzicht over de Cliffs of Moher. Als je daar bent zie je dat je ook naar de andere kant kan lopen maar dit is wel stijl en gevaarlijk vooral met harde wind en als het geregend heeft. Voor de iets minder flexibele mens zou ik zeggen hou het bij de rechterkant. 1 deze is mooier en 2 de andere is vermoeiender en gevaarlijker.Na de Cliffs of Moher zijn we door gereden naar Bunratty Castle maar we waren te laat om nog naar binnen te gaan. Wel zijn we even langs de omheining gelopen waar we “Het Dorpje” zagen liggen. Van wat we gezien hadden stelde het niets voor. Eenmaal aan de kassa zagen we dat de entree 16,95 per persoon was voor het Bunratty Castle en het dorpje dat ze erbij hadden gebouwd. Met twijfel of we dit morgen zouden gaan doen zijn we terug gelopen naar de auto. Het hotel dat we geboekt hadden lag een stukje terug van het kasteel dus dat was gelukkig niet ver weg. Die avond hebben we gegeten in het hotel en zaten onze buikjes weer helemaal strak rond onze sixpack. Na twee Ierse koffie gedronken te hebben zijn we naar bed gegaan.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Anja:
    5 april 2018
    Jij boft toch maar met zo'n chauffeur.
    Zoals jij het omschrijft is de Cliff of Moher wel heel erg mooi.
    Krijg steeds meer zin om het zelf eens te zien.