Dag 9 Ierland 2018

7 april 2018 - Rosslare Harbour, Ierland

Na onze laatste dag in Ierland geslapen te hebben zijn we na het ontbijt met volle moed aan onze terugreis begonnen. Vanuit Kilkenny naar Courtown gereden vanwege de goede richting naar de boot. Een rustig havenstadje waar we even gewandeld hebben en genoten van de wilde zee tegen de rotsblokken. Een cappuccino moest er ook gedronken worden want dit zou een van onze laatste hier kunnen zijn. Na Courtown zijn we doorgereden richting de boot, beter te vroeg dan te laat waardoor we wel weer iets langer moesten wachten dan normaal. Nu de boot op en Sonja had haar zweefbandjes al om gedaan om zeeziek te voorkomen. Nu maar hopen dat het gaat helpen anders zullen ze ergens in de prullenbak verdwijnen. Om medische redenen vertrok de boot ruim anderhalf uur te laat waardoor we extra lang hadden gewacht maar gelukkig was het een kalme zee waardoor we hoopte op een stille overtocht. Rond half zeven zijn we gaan eten en sloeg het weer voor Sonja plotseling om waardoor de bandjes al na een ander half uur figuurlijk gesproken in de prullenbak lagen. Even terug naar de hut en mijn meisje lekker ingestopt in haar bedje. Zelf ben ik maar op de ipad gegaan om de tijd te doden want aan boord is er werkelijk helemaal niets te doen. Nog tot morgen rond een uurtje of twaalf en dan zullen we aanmeren, hopen dat de nacht rustig zal verlopen.

1. Anja:
    7 april 2018
    Laten we het hopen dat de nacht rustig verloopt anders voel je je toch niet lekker. Je zelf maar in slaap dromen dan gaat de nacht snel. En nou morgen dat lange stuk weer naar huis rijden. Ik wens jullie een hele snelle vaart.