Dag 3 Ierland 2018

1 april 2018 - Killarney, Ierland

1 april 2018, vandaag vroeg uit de veren voor een tocht langs de ring of Beara. Gelukkig zat er bij het Falty Towers hotel ontbijt inbegrepen. Een light voor Sonja en voor mij een iets mindere light en moet zeggen het hotel een 7,5 maar het ontbijt een 10. Na het ontbijt zijn we naar Glendarriff gereden, saaie weg niets te zien en vroegen ons af wanneer Ierland kwam. Vanuit Glendarriff reden we richting Allihies maar echt mooier werd het niet. Laten we zeggen, we hadden er meer van verwacht. Voordat we bij Allihies aankwamen zijn we richting Dursey gereden, de weg werd smaller en het gebied werd ruiger. Toen we bij Dursey aankwamen was het 4 graden, veel wind en heel veel regen maar het was het allemaal waard. We zagen de kabelbaan in actie en fantaseerde de 15 meter lange haaien eronder. Helaas bleef het hierbij en zijn we na een paar foto’s weer terug gereden richting Allihies. Alihies staat bekend om zijn kopermijn museum maar wij wilden alleen even lunchen met een goede kop cappuccino. Waar anders dan in Allihies had je een gebouw dat leek op een mortuarium en waar ze heerlijke lunch serveerde. De weg vanuit Allihies richting Eyeries zat vol met kronkels en achter elke bocht kon er wel een auto komen. Mooi landschap met op de achtergrond de ruige kust maakte deze rit echt de moeite waard om hem gereden te hebben. Net voor de plaats Eyeries moet je rechtsaf om de Healy Pass van zuid naar noord te rijden. Wij vonden vanuit zuid naar noord ook de mooiste. Na de Healy Pass richting Kenmare en vanuit daar naar Killarney. Killarney was druk en we moesten even zoeken naar een parkeerplek maar die hadden we redelijk snel gevonden op het parkeer- terrein. Gelukkig voor ons was het eerste paasdag en de dag erna tweede paasdag en was parkeren gratis, anders kost het 1 euro per uur. Je zal daar maar een week staan..... Na het inchecken in het Arbutus hotel zijn we regelrecht naar de bar gegaan voor het gebruikelijke recept. Eerste paasdag een dag dat je moet reserveren en dat hadden we natuurlijk ook gedaan bij Treyvaud’s restaurant, een restaurant met heerlijke gerechten. Moet zeggen ze zijn niet goedkoop maar het was wel erg lekker. Na het eten nog een Guinness en een cola gehaald en toen lekker naar het mandje gegaan voor een goede nachtrust.

1. Anja:
    3 april 2018
    Gelukkig hebben jullie spannende wegen gereden. Want dat is Ierland en genoeg ruig natuur gezien.
  2. NB:
    4 april 2018
    Hebben wij mazzel dat we in Killarney gratis kunnen parkeren.