Dag 4 Ierland 2018

2 april 2018 - Portmagee, Ierland

2 april 2018, ontbijt in Arbutus hotel. Voordat we konden zitten aan ons ontbijt werden we verwelkomd door een vrouwelijke zombie, klein streng, gewoon een enge vrouw. Ze verwees ons naar onze tafel en vroeg ons kamernummer waar ik in paniek op antwoordde 123. Vreemd keek ze me aan en gelukkig corrigeerde Sonja me met het goede kamernummer. Het ontbijt was verder lekker en vooral de scones waren verrukkelijk. Na het ontbijt gingen we voor een bliksem bezoek naar het Muckross Castle en vandaar uit naar het Killarney National Park waar we lekker gingen wandelen richting de waterval. We zijn gestart vanaf het Muckross House waar de auto geparkeerd stond. Na 2 1/2 uur gewandeld te hebben zijn we in het restaurant een kop koffie gaan halen. Lunchen kon ook maar je moet natuurlijk niet te veel eten op vakantie... De waterval was de moeite waard maar als je er bent en je ziet een trap omhoog met een paar honderd treden dan kijk er naar en ga terug want deze trap en vooral wat er na komt is niet goed voor de lies en achillespees. Na al dat natuur geweld zijn we de ring van Kerry gaan doen. Het eerste stuk was mooi met meren en ruige natuur, maar na Ladies View hadden we er meer van verwacht. We zijn van Killarney via Ladies View naar Waterville gereden waar Sonja nog gekust heeft met Charlie Chaplin. Normaal ben ik geen voorstander van dat ze vreemde mannen kust maar Charlie... vooruit. Na Waterville doorgereden naar Portmagee waar we in het hotel een Guinness en een cola hebben besteld. Om 19:09 uur aan tafel waar Sonja fish and chips had besteld en ik een visschaal met alles erop en er aan. Denk dat Loe deze wel prima zou vinden. Buikje rond en voldaan gaan we lekker slapen want 3 april is de grote dag voor mijn meisje.

1. Anja:
    3 april 2018
    Goh wat schrijf je toch leuk.
    Ik heb het Arbutus hotel eens bekeken.
    Wat ziet dat er gaaf uit. Echt een hele andere sfeer dan bij ons.
    Dat is niks voor jou om zo te schrikken van zo'n tang.
    Gelukkig redde je vrouwtje je.
    Maar ik lees dat jullie weer mooie dingen gezien hebben.